2016. július 10., vasárnap

Foz do Iguacu és Argentína...Foz do Iguacu and Argentina...

Az Iguacu vízesés többek között az egyik uticél itt, Brazíliában, amit mindenképpen meg akartunk nézni, így kihasználva az iskolai téli szünetet (amikor Caiora tudtak vigyázni a nagyszülők amíg mi Eclezioval utazunk) befizettünk egy 5 napos Iguacu körútra.
Ebben nemcsak a vízesés, hanem Argentína, Paraguay, az Itaipu vízerőmű és a Nemzeti parkban található Parque das Aves, vagyis a madárpark is benne volt.

Délelőtti járattal repültünk a Congonhas-ról, és másfél órás repülés után, 1 órakor meg is érkeztünk Foz do Iguacu-ba, a vízesés melletti kisvárosba. Én most utaztam itt először belföldi járaton, és amellett, hogy a Congonhas egy nem túl nagy repülőtér, a biztonsági előírások sem annyira szigorúak mint a nemzetközi reptereken. Például mielőtt feltettem a kézipoggyászom a futószalagra, automatikusan kidobtam az üveg vizet ami nálam volt, aztán kiderült, hogy nem is volt rá szükség.
Mikor megérkeztünk, egyből mehettünk a kijárat felé, nem kellett bemutatni semmilyen igazolványt, így a csomagok felvétele után gyorsan fel tudtunk szállni a buszra.

Maga Foz do Iguacu egy elég csendes kisváros, nincsen sok látnivaló és maga a város sem túl szép, így esténként nem mentünk várost nézni, nem volt mit.

Jefferson volt az idegenvezetőnk, ő kordinálta a utasokat abból a hotelből, ahol mi is megszálltunk. A reptérről befelé, a busz sorban rakta le az utasokat a különböző szállodáknál, addig Jefferson elmondta, hogy este indítanak buszt Argentínába, egy határ melletti kisvárosba, Puerto Iguazu-ba. Kábé 30 perc alatt ott van ember, igazolvány- vagy útlevélellenőrzéssel együtt.

Így csak lepakoltunk, pihentünk egy kicsit és 6 óra felé el is indult velünk a busz. Puerto Iguacu egy nagyon csendes kisváros, nagyon nyugodt és biztonságos is. Brazíliából jövünk, tehát a kis "radar" a fejünkben mindig be van kapcsolva, hogy érzékelje mennyire gyanús elemek mászkálnak az utcákon, de Puerto Iguacu-ban egyáltalán nem volt félelemérzete az embernek. Ezt egy helyi pincérnő is megerősítette a vendéglőben, ahol vacsoráztunk.

Először az ajándékboltokat néztük meg, ott Eclezio vett egy chimarrao-t, vagyis a tradícionális dél-amerikai bögrét, amiből teaszűrős "szívószállal" isszák az argentínok a mate (vagyis zöld) teát. A bögre aljába teszik a teafüvet, azt leöntik forró vízzel, majd egy fém szűrővel kombinált szívószállal felszívják a tealevet. Az utcákon, a boltokban, mindenhol lehetett embereket latni egy-egy ilyen bögrével a kezükben.
Nagyon finom tea illat terjengett mindenütt, vagy a füstölő illata, és ez, valmint a hangszórókból szóló zene a nyugodság mellett egy nagyon kellemes atmoszférát teremtett.

A busz egy hét utcát összekötő kereszteződés mellett rakott ki minket, és ennek a kereszteződésnek az volt az érdekessége, hogy sem körforgalom, sem pedig közlekedési lámpa nem volt ott. Egy forgalomirányító segítette a forgalmat, az autók pedig nagyon lassan haladtak. Nem volt fennakadás, dudálás, a forgalom így is haladt. Ezt a lámpa nélküli forgalmat egyebként Paraguay-ban is megfigyeltuk később. Utoljára Londonban láttam ennyire lassan haladni autókat és udvarias sofőröket.

Az ajándékboltok után megnéztünk egy piacot is, ahol többek között bort, sajtot, szalámit és olívabogyót árultak, valamint különböző édességeket. Majdnem vettünk egy rúd szalámit, de aztán inkább a vörösbor győzött.

A piacozás után elmentünk vacsorázni arra a térre, ahol a hétágú forgalom volt és eszegetés közben szemléltük a forgalmat, de tényleg nem volt semmi fennakadás. Ekkorra persze már sötét volt, de még volt időnk sétálni egy kicsit mielőtt a busz visszavitt minket a hotelbe. Argentína pipa, masnap következett az Iguacu vízesés.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Iguacu Falls are one of those MUST SEE things we had been planning to visit in Brazil for a while. We booked a trip in July taking school winter holiday and out of season period into account, so Caio could be looked after by his grandparents while we were travelling and also, we could avoid the crowd around the falls.

The pack included not only the Iguacu Falls but a short trip to Argentina, Paraguay, a visit to Itaipu, a hydro-power plant and the National Park where the Parque das Aves, or Bird Park, was found.

We took off from Congonhas and after a 1,5 hours short flight we arrived at Foz do Iguacu, a little town near the waterfalls. The town itself was not interesting very much, there wasn`t much too see there so out of the tours we mainly spent our time in the hotel.

While we were driving to the hotel, our tourist guard, Jefferson informed us about a short trip to a small Agentinian town, Puerto Iguazu, on the same. So, upon arrival, we took a nap and around 6pm we left to Argentina.
The whole route took for 30min only, including D or passport check. Puerto Iguazu is a cute, little town with very nice, smiley people around. It was already dark when we arrived but the town was very calm, and seemed to be safe.

First, we went to see the gift shops where Eclezio bought a chimarrao, a typical South American tea pot. Chimarrao is prepared by steeping dried leaves of erva-mate in hot water and is served with a metal straw.
We could see people drinking from chimarrao everywhere on the streets and in the shops.

We were dropped near a crossroad that connected seven roads. The interesting thing was that there weren`t traffic lights anywhere. A traffic controller controlled the cars that were very slow.
We had dinner in a restaurant nearby the crossroad and were watching the traffic but nothing incident happened.

After the gift shop we went to see a local market where wines, cheese, salami and other gourmet food were sold. We almost bough salami but finally we chose some wines.

We still had some time for a short walk before we left Puerto Iguazu, so we were just wandering in the town and enjoyed the warm evening.

The next day we went to see the Iguacu Falls, on the Brazilian side, and all I can say about it is Woooowww....

Sao Paulo város a repülőről / Sao Paulo city from the airplane

közeleg az Olimpia / Olympic games are coming

Bal oldalon Argentína, jobb oldalon Brazília /
Argentina is on the left, Brazil is on the right

Puerto Iguazu, Argentina

Chimarrao teás csésze / Chimarrao tea pot

mögöttem a hétágú kereszteződés / behind the seven pointed cross

1. De jó lehetett! Szépek a képek, legjobban a tányérformájú falidíszek tetszenek. Téli szünet júliusban, ez tetszett. :-)